شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

گرفتن وام ودیعه مسکن
فهرست مطالب

وام‌های زیادی توسط بانک‌های ایرانی به مستاجران ارائه می‌شود که پرداخت همه را دولت تقبل می‌کند. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از عهده پرداخت مبلغ اجاره خانه بربیایید می‌توانید از این وام‌ها استفاده کنید. متقاضیان برای ثبت نام دریافت این وام باید واجد شرایط خاصی مانند سکونت در شهر موردنظر برای ۵ سال اخیر، زنان سرپرست خانوار با سن حداقل ۳۵، متاهل بودن و… باشند. اولویت پرداخت وام با کارگران، مستمری بگیران، حقوق بگیران، خانواده‌های ۵ نفره و خانه اولی‌ها است.

وام ودیعه مسکن چیست؟

برخی از افراد متاهل و سرپرست خانواده ممکن است برای پرداخت کامل اجاره‌خانه توانایی مالی کافی نداشته باشند. برای حل این مشکل و کمک به مستاجران، دولت طرحی با عنوان وام ودیعه مسکن اجرا کرده است که به مستاجران در پرداخت اجاره‌خانه و هزینه رهن کمک می‌کند. اخیرا سامانه‌های زیادی برای مسائل مربوط به املاک ایجاد شده و ثبت نام در تعدادی از این سامانه‌ها ضروری است. مثلا سامانه املاک و اسکان از سامانه‌هایی هستند که مالکان و مستاجران حتما باید در آن‌ها ثبت نام کند. ولی سامانه ثبت نام در وام ودیعه مسکن ضروری نیست. ثبت نام در این سامانه از ۲۶ خرداد شروع شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه داشت. افرادی که به دریافت وام ودیعه مسکن تمایل دارند باید دارای شرایط خاصی باشند.

دریافت وام ودیعه مسکن

شرایط وام ودیعه مسکن

با اینکه وام ودیعه مسکن شامل مبلغ بسیار زیادی نیست، می‌تواند برای پرداخت اجاره خانه خانواده‌های زیادی کمک کننده باشد. برای دریافت وام ودیعه مسکن ابتدا باید اجاره‌نامه را در سامانه ثبت کنید تا کد رهگیری ارسال شود. به یاد داشته باشید امضای اجاره‌نامه‌ای که به بانک ارائه می‌کنید باید با امضای قرارداد وام یکسان باشد. پس از اطلاع از شرایط ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانید اقدام به دریافت آن کنید. اگر در ثبت نام وام ودیعه مسکن به مشکل برخوردید، کافی نت آنلاین می‌تواند آن را برای شما انجام دهد.

برخی از شرایط دیگر دریافت وام ودیعه مسکن عبارتنداز:

  • متقاضی وام و افرادی که او سرپرستی آن‌ها را به عهده دارد نباید دارای واحد یا زمین مسکونی باشند.
  • زنان سرپرست خانواری که متقاضی وام ودیعه مسکن هستند باید حداقل ۳۵ سال داشته باشند.
  • نخبه‌های علمی و معلولین جسمی و حرکتی اگر بیشتر از ۲۰ سال داشته باشند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم این وام را دریافت کنند.
  • زنان متاهل متقاضی وام ابتدا باید تعهدنامه محضری همسر را داشته باشند.
  • متقاضی باید در ۵ سال گذشته ساکن شهر موردنظر باشد.
  • متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.
  • اجاره‌نامه‌ در دست متقاضی باید به شکل رسمی تنظیم شود و یا در سامانه ایران املاک ثبت شود و کد رهگیری داشته باشد.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

اگر متقاضی این وام دارای شرایط ذکر شده باشد، برای دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی می‌شود و دو هفته فرصت دارد تا مدارک مورد نیاز را برای دریافت وام آماده کند‌. توجه داشته باشید برای دریافت این وام نیازمند ضامن هستید. اگر طی دو هفته این مدارک آماده نشود درخواست رد می‌شود و برای دریافت وام باید دوباره مراحل گفته شده طی کنید. از بانک‌هایی که این وام را میپردازند می‌توان به بانک مسکن، ملی، سپه، صادرات، اقتصاد نوین، پارسیان، کارآفرین، نوین، سینا و.. اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت وام

برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانید تا اتمام سال ۱۴۰۳ اقدام کرده و مدارک لازم را آماده کنید. هرچند ممکن است مدارکی که بانک‌ها مختلف نیاز دارند متفاوت باشد؛ ولی برخی از مدارک و اسناد مهم مشترک است و با تهیه و اسکن کردن آن‌ها می‌توانید با آمادگی کامل به بانک مراجعه کنید. برخی از مدارک موردنیاز عبارتنداز:

  • عکس شناسنامه خود و افراد تحت سرپرستی شما
  • عکس گواهی سرپرستی
  • عکس سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
  • عکس گواهی سابقه سکونت در شهر موردنظر
  • گواهی تحصیل فرزندان
  • مدارک مربوط به محل تولد
  • جواز کسب شاغلین اصناف
  • سابقه پرداخت بیمه
  • گواهی اشتغال به کار در اداره‌های دولتی
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشسته‌ها
  • مشخصات اجاره‌نامه وام اجاره مسکن

شرایط وضعیت تاهل برای دریافت وام ودیعه مسکن

همانطور که برای ثبت نام وام مسکن شرایط خاصی برای وضعیت تاهل درنظر گرفته می‌شود، وام ودیعه مسکن هم شرایط خاصی دارد. از آنجایی که دولت توان اعطای وام ودیعه مسکن برای تمام مستاجران را ندارد، مجبور است بین مستاجران مجرد و متاهل تفاوت‌هایی قائل شود. به این صورت که پرداخت وام برای مستاجران متاهل در اولویت است. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که یکی از شروط لازم برای دریافت این وام این است که متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

لازم به ذکر است این وام شامل مستاجران مجردی که سرپرست خانوار نیستند، نمی‌شود. ولی برای دو گروه استثنا قائل شده‌اند. گروه اول زنان مجردی که بالاتر از ۳۵ سال که سرپرست خود هستند و گروه دوم مردانی که قبلا سرپرست بودند، ولی اکنون بنا به دلایلی (طلاق، فوت همسر) مجرد هستند. بنابراین در دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران متاهل و دو گروه ذکر شده در اولویت هستند.

سخن پایانی

وام ودیعه مسکن برای افرادی که هنگام پرداخت اجاره‌خانه یا رهن با مشکل مواجه می‌شوند، در نظر گرفته شده است. برخی از شرایط دریافت این وام متاهل و سرپرست خانوار بودن و داشتن اجاره نامه رسمی و ثبت شده است. پس از ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن برای دریافت وام باید مدارک مربوطه طی دو هفته را به بانک ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انجام کلیه خدمات اینترنتی

برای راحتی شما عزیزان ، ارائه خدمات کافی نت از طریق واتساپ، تلگرام، بله، روبیــکا، سروش و ایتــا انجام می شود!

تنها با ارسال پیام می توانید کار های اینترنتی خود را انجام دهید!!

تماس با ما

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x