نحوه ثبت نام و ورود به سامانه سخای پلیس

فهرست مطالب

سامانه سخا که نیروی انتظامی مالکیت آن را بر عهده دارد، خدمات فراوانی در رابطه با گواهینامه، وضعیت سربازی، خروج از کشور و… ارائه می‌دهد. خدمات متعدد این سایت این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه به ادرات بتوانند درخواست‌های خود را ثبت و پیگیری کنند. توسط این سایت می‌توانید اقدام به تعویض پلاک خودرو، دریافت شماره گواهینامه قبل از صدور آن، اطلاع از وضعیت درخواست برای معافیت و… استفاده کنید.

آشنایی با سامانه سخا پلیس

پس از ثبت نام در سامانه سخا می‌توانید از امکانات متعدد آن استفاده کنید. با آشنایی درمورد هر قسمت می‌توانید خیلی سریع و به آسانی عملیات موردنظر خود را با موفقیت انجام دهید. خدمات سامانه سخا به سه قسمت گواهینامه رانندگی، خدمات الکترونیک انتظامی و شماره گذاری وسایل نقلیه تقسیم می‌شود. این گزینه‌ها را در منوی سمت راست می‌توانید مشاهده کنید. با مراجعه به  کافی‌نت آنلاین می‌توانید اقدام به ثبت نام سامانه سخا کنید.

خدمات سامانه سخا

سامانه سخا یکی از سامانه‌‌های کاربردی است که خدمات مختلف اینترنتی را ارائه می‌دهد‌. نیروی انتظامی دارای سایت خدمات الکترونیک انتظامی است. درواقع این سازمان‌های وسیع سامانه‌هایی برای خدمات‌رسانی بهتر به صورت آنلاین هستند تا شهروندان به راحتی به ثبت‌نام و پیگیری درخواست‌های خود بپردازند. البته شیوع ویروس کرونا هم یکی از دلایلی بود که باعث راه‌اندازی این سامانه‌ها شد. به هرحال ایجاد چنین سامانه‌هایی مخصوصا توسط ارگان‌های دولتی بسیار موردتوجه قرار گفته و نیروی انتظامی هم دارای سامانه‌های زیادی است که سامانه سخا یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

از خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد می‌توان به ثبت درخواست برای گواهی‌نامه پایه سوم، نقل و انتقالات وسیله نقلیه به صورت خریدار به فروشنده و وکالتی را نام برد. با توجه به اینکه هم اکنون می‌توان از خدمات سامانه سخا استفاده کرد ولی به دلیل راه‌اندازی جدید و بروزرسانی‌های متعدد، امکانات و خدماتش همواره درحال افزایش است. به یاد داشته باشید برای استفاده از این خدمات باید در سامانه ثبت نام کنید.

ثبت نام سربازان در سامانه سخا

سامانه سخا خدمات زیادی در رابطه با سربازان و نظام وظیفه ارائه می‌دهد، به‌طوری که بیشتر مردم آن را با این خدمات می‌شناسند. این سامانه می‌تواند به سربازان اطلاعاتی درمورد مدت زمان خدمت، استعلام از وضعیت امریه برای مشمولان سربازی، درخواست مجوز خروج از کشور، پیگیری وضعیت معافیت و پیگیری صدور کارت پایان خدمت دریافت کنند. اگر پس از پیگیری متوجه شدید که درخواست شما برای معافیت رد شده می‌توانید توسط سامانه سخا درخواست بررسی مجدد و اعتراض بدهید.

ثبت نام گواهینامه در سامانه سخا

از سامانه سخت برای درخواست صدور گواهینامه پایه یک و پیگیری وضعیت آن هم می‌توان استفاده کرد. افرادی که آزمون عملی گواهینامه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و منتطر صدور گواهینامه هستند، توسط این سایت کاربردی می‌توانند وضعیت آن را پیگیری کنند. همچنین با استفاده از این سامانه می‌توان قبل از دریافت گواهینامه از شماره گواهینامه مطلع شد و در شهر رانندگی کرد. برای ثبت نام گواهینامه در سامانه سخا می‌توانید به کافی‌نت آنلاین مراجعه کنید.

ثبت نام سامانه سخا برای تعویض پلاک

در سامانه سخا می‌توانید از گزینه تعویض پلاک خودرو هم استفاده کنید. خدمات نقل و انتقال خودرو، معاینه فنی و استعلام خلافی خودرو هم از دیگر خدمات این سامانه هستند. بنابراین این سامانه به عنوان محلی امن برای ارائه خدمات پلیس راهور محسوب می‌شود و می‌توانید اکثر کارهای مربوط به خدمات پلیس راهور را از طریق این سامانه بررسی و یا پیگیری کنید. همچنین توسط بارکد ۹ رقمی می‌توانید خلافی خودرو خود را پیگیری کرده و آن را پرداخت کنید.

ثبت نام در سامانه سخا برای صدور مجوز خروج از کشور

سامانه سخا خدماتی در رابطه با صدور مجوز خروج از کشور برای سربازان نظام وظیفه یا افراد معمولی ارائه می‌دهد. افرادی که به دلایلی مانند تحصیل، زیارت، سیاحت و.. می‌خواهند از ایران بروند، باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند. برای ثبت این درخواست در سامانه سخا باید وارد پنل شخصی شده و اطلاعات هویتی خود را وارد کنند. لازم است درمورد صحیح بودن این اطلاعات اطمینان حاصل کرد؛ زیرا درصورت وجود اشتباه ممکن است درخواست تایید نشود. ساکنان استان‌های مرزی مانند سیستان بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهر می‌توانند از خدمات بین مرزی هم بهره ببرند.

احراز محل سکونت در سخا

برای تعویض پلاک خودرو باید تاییدیه آدرس محل سکونت صادر شود و برای دریافت این تاییدیه می‌توان از سامانه سخا که این خدمات را ارائه می‌دهد، استفاده کرد. اگر در گذشته تاییدیه را دریافت کرده‌اید و بعدا دوباره محل سکونت خود را تغییر داده‌اید، باید بازهم در سامانه سخا اطلاعات مربوط با آدرس خود را تغییر دهید. پس از ورود به سامانه و تغییر آدرس، اگر به رنگ قرمز دربیایید یعنی آدرس اشتباه وارد شده، اگر به رنگ سبز باشد یعنی صحیح است و درصورت مشاهده آدرس به رنگ زرد می‌توانید بفهمید سامانه آدرس را بررسی می‌کند.

سخن پایانی

سامانه سخا به عنوان بستری امن برای خدمات پلیس راهور ایجاد شده و کاربران می‌توانند از خدمات و امکانات آن در زمینه‌های مختلف استفاده کنند. در سایت با شماره موبایل و کد ملی می‌توانید برای اطلاع از وضعیت سربازی، خلافی خودرو، استعلام گواهینامه و درخواست مهاجرت از این سامانه اقدام کنید. ویرایش آدرس برای احراز محل سکونت جهت تعویض پلاک هم از طریق این سامانه امکان‌پذیر است. کافی‌نت آنلاین تمام این عملیات‌ها را در کوتاه‌ترین مدت و با دقت بالا برای شما انجام می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انجام کلیه خدمات اینترنتی

برای راحتی شما عزیزان ، ارائه خدمات کافی نت از طریق واتساپ، تلگرام، بله، روبیــکا، سروش و ایتــا انجام می شود!

تنها با ارسال پیام می توانید کار های اینترنتی خود را انجام دهید!!

تماس با ما

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x