روش دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی

گواهی عدم سوء پیشینه
فهرست مطالب

گواهی سوء پیشینه به برگه‌ای گفته می‌شود که تمامی سوابق کیفری فرد درون آن درج شده باشد. این گواهی در واقع نشان دهنده مثبت بودن یا منفی بودن سابقه کیفری افراد است و در صورت موجود تمامی سوابق فرد درون برگه لحاظ خواهد شد. این گواهی را می‌توان به دو روش اینترنتی و حضوری دریافت کرد که بسیاری از افراد به دلیل دشوار بودن حضور در کافی‌نت‌ها، اقدام به دریافت گواهی به صورت آنلاین‌می‌نمایند. در ادامه مطالب می‌توانید با نحوه ارسال درخواست و تهیه گواهی سوء پیشینه اطلاعاتی کسب نمایید‌.

مراحل دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

برای دریافت گواهی سوء پیشینه خود می‌بایست برخی مدارک را آماده کرده و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در وهله اول باید وارد سایت خدمات قضایی شوید. در این سامانه باید روی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کلیک نمایید.
  2. در صورتی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده باشید در این مرحله کافیست تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و در غیر این صورت باید مراحل ثبت‌نام خود را به اتمام برسانید.
  3. در مرحله سوم بایستی شماره همراه خود را درون کادر ثبت نمایید و در صورت دریافت رمز موقت آن رمز را درون کادر موردنظر وارد نمایید. در صورتی که رمز برای شما ارسال نشد دوباره روی ارسال رمز عبور موقت مجددا کلیک کنید.
  4. در مرحله چهارم بایستی شما درخواست خود را برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ثبت کنید. این گزینه درون کادر سبزرنگی قابل مشاهده است که تنها باید روی آن کلیک نمایید.
  5. در مرحله پنجم شما باید واحد قضایی را برای بررسی گواهی خود انتخاب کنید. در واقع کادر زردی را که حاوی این مطلب است انتخاب کرده و بعد از انتخاب واحد قضایی بررسی‌کننده گواهی سوء پیشینه روی گزینه سبزرنگ برای ادامه مراحل کلیک کنید.
  6. در محله ششم باید روی گزینه ثبت موقت درخواست کلیک نمایید و هزینه‌ای را در قبال صدور گواهی سوء پیشینه پرداخت کنید. برای این کار بهتر است در ابتدا روی گزینه محاسبه هزینه بزنید و بعد از مشاهده لیست هزینه‌ها اقدام به پرداخت آن مبلغ نمایید.
  7. در نهایت بعد از پرداخت هزینه مورد نظر و ارائه مدارک بر روی ثبت اطلاعات کلیک کرده و مراحل درخواست گواهی سوء پیشینه را به اتمام برسانید.

 

گواهی عدم سوء پیشینه

مدت زمان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی

مدت‌زمان صدور برگه یا گواهی عدم سوء پیشینه در هر دو مرحله حضوری و اینترنتی یکسان خواهد بود و شما بعد از اتمام مراحل درخواست اینترنتی یا حضوری گواهی عدم سوء پیشینه باید مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت را انتظار بکشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت مراجعه حضوری به دفاتر مورد نظر بایستی زمانی را در آن‌جا برای رسیدن نوبت ارائه درخواست نیز صبر کنید؛ ازاین‌رو بهتر است که از راه اینترنتی برای درخواست گواهی خود اقدام نمایید.

مدارک لازم برای کسب گواهی عدم سوء پیشینه

از مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی سوء پیشینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل شناسنامه به همراه اصل کارت‌ملی
  • کپی شناسنامه به همراه کپی کارت‌ملی
  • یک قطعه عکس ۳*۴ به صورت رنگی با پشت زمینه سفید
  • عکس باید بدون هیچ آرایش و تغییراتی باشد.
  • ارسال معرفی‌نامه از محل کار
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ارائه کد پستی ۱۰ رقمی

اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه چقدر است؟

در حالت کلی می‌توان گفت که مدت اعتبار گواهی سوء پیشینه بعد از دریافت آن برابر با یک ماه خواهد بود. شما در مدت یک ماه باید این گواهی را به مراجع داخل کشور ارائه دهید. البته این مدرک یا گواهی را در صورت نیاز باید به مراجع دارالترجمه نیز ارائه داد؛ اما بایستی این کار را در عرض یک ماه انجام دهید، زیرا در غیر این صورت ممکن است این گواهی بعد از یک ماه توسط مراجع تایید نشود و مجبور به دوباره گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه خود باشید. بعد از ارائه گواهی به دارالترجمه، بعد اتمام ترجمه گواهی خود شما تنها ۶ ماه برای ارائه آن به سفارت مربوطه فرصت خواهید داشت.

اگر این گواهی را در راستای استخدام در شرکتی خواستار هستید بهتر است که مراحل ارائه آن را به شرکت مربوطه سریعا انجام دهید؛ زیرا برخی شرکت‌ها و کارفرمایان قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد ارائه گواهی عدم سوء پیشینه دارند و این موضوع ممکن است بر نظر آن‌ها تاثیرگذار باشد. همچنین در برخی مواقع ممکن است تاثیر سوء پیشینه منجر به ایجاد سابقه منفی برای شخص شده و فرد با ممنوعیت استخدام مواجه شود که در این صورت باید تا انقضای آن انتظار بکشد و بعدا دوباره اقدام به استخدام نماید.

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از کافی نت آنلاین

باتوجه به قانون ماده ۲۵ که توسط جمهوری اسلامی تعیین شده است، افرادی که مرتکب جرم شده باشند بایستی برای آن‌ها مجازاتی در نظر گرفته شود که تمامی تاریخ شروع و پایان این‌ مجازات و توضیحات آن درون گواهی سوء پیشینه ثبت می‌گردد. این گواهی در هیچ ‌زمانی پاک نخواهد شد و در صورت بروز‌ مجازات کیفری در هرزمانی اطلاعات شخص درون برگه موجود خواهد بود. مجازات تمامی اشخاص مبنی بر کاری که انجام داده‌اند، تعیین‌خواهد شد و شیوه برخورد برای اشخاص متغییر خواهد بود.

شما به دو صورت حضوری و اینترنتی قادر به دریافت گواهی سوء پیشینه خود خواهید بود. بسیاری از افراد بنا بر دلایلی قادر به حضور در مراکز مربوطه برای انجام مراحل دریافت گواهی نیستند؛ ازاین‌رو می‌توانند این کار را به کارشناسان کافی نت آنلاین بسپارند. کارشناسان باتوجه به مدارک متقاضی روش ثبت‌ درخواست و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه را برای وی توضیح داده و تمامی‌مراحل آن را انجام خواهند داد.

گواهی عدم سوء پیشینه

سخن پایانی

در برخی مواقع افراد برای اثبات نداشتن سابقه کیفری برای شرکتی در راستای استخدام برای کار، ملزم به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود خواهند بود. این گواهی به منظور ارائه اطلاعاتی در مورد سابقه کیفری آن‌ها صادر می‌شود و حاوی اطلاعاتی در مورد جرایم فرد است. در کل برای برخی امور شما ملزم به تهیه این گواهی خواهید بود که می‌توانید درخواست برای صدور آن را به صورت اینترنتی در زمان کوتاهی انجام دهید؛ اما برای ثبت درخواست باید با مراحل انجام آن و مدارک مورد نیاز آشنا باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انجام کلیه خدمات اینترنتی

برای راحتی شما عزیزان ، ارائه خدمات کافی نت از طریق واتساپ، تلگرام، بله، روبیــکا، سروش و ایتــا انجام می شود!

تنها با ارسال پیام می توانید کار های اینترنتی خود را انجام دهید!!

تماس با ما

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x