چگونه به صورت آنلاین نوبت قضایی بگیریم؟

فهرست مطالب

سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی جهت نوبت و ابلاغیه قضایی به صورت غیرحضوری و آنلاین، راه اندازی شد. این سامانه برای کاربرانی که قصد اخذ نوبت جهت مراجعه به واحدهای متمرکز اجرای احکام دادگستری در سراسر کشور با درج علت مراجعه، واحد قضایی، انتخاب سمت، تاریخ و ساعت مراجعه و… دارند، طراحی شده است. کاربران می‌توانند برای دریافت آنلاین نوبت قضایی از کارشناسان کافی نت آنلاین مشاوره دریافت کنند. در کافی نت آنلاین، علاوه‌بر اینکه می‌توانید نوبت قضایی خود را به صورت آنلاین دریافت کنید، می‌توان برای گرفتن ابلاغات قضایی نیز به کارشناسان سایت مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات این سامانه، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

 

مراحل آنلاین نوبت قضایی در سامانه خدمات قضایی

برای استفاده از خدمات اینترنتی قضایی، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سامانه ثنا، باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. برای آموزش نوبت دهی آنلاین قضایی باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به سایت عدل ایران به نشانی ir مراجعه کنید.
  • گزینه سامانه نوبت‌دهی مراکز قضایی را در منوی اطلاع رسانی انتخاب کنید.
  • در این مرحله، شماره ملی را به همراه رمز شخصی سامانه ثنا را وارد کنید.
  • در این مرحله باید کدی که از سامانه ثنا برای شماره تلفن شما ارسال می‌شود را در فیلد مخصوص وارد کنید.
  • بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سامانه عدل ایران، باید در بین گزینه‌های موجود در منو، گزینه نوبت‌دهی قضایی را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، گزینه ثبت نوبت را انتخاب کنید.
  • در این مرحله پنج مرحله برای شما به نمایش در می‌آید که شامل علت مراجعه، مدارک مورد نیاز، ورود اطلاعات تکمیلی، محل مراجعه و دریافت نوبت می‌شود. در مرحله اول باید علت مراجعه حضوری خود را در شعبه‌های قضایی تعیین کنید.
  • در مرحله بعدی باید مدارک مورد نیاز را متناسب به موضوع انتخابی، زمان مراجعه حضوری باید به همراه داشته باشید.
  • پس از مشاهده لیست مدارک مورد نیاز، گزینه مرحله بعدی را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید با توجه به علت مراجعه اطلاعات تکمیلی مورد نیاز به نمایش در می‌آید. در این مرحله سامانه بعد از ثبت اطلاعات آن‌ها را مورد صحت سنجی قرار می‌دهد و در صورت معتبر بودن اطلاعات وارد مرحله بعدی می‌شود.
  • توجه داشته باشید، با انتخاب گزینه “فهرست پرونده‌های من” می‌توانید لیست تمام پرونده‌های ثبت شده خود را در سامانه خدمات قضایی کشور مشاهده کنید و پرونده مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، مکان مراجعه برای کاربر مشخص می‌شود. در این حالت اگر موضوع مراجعه مشخص شود و شعبه خاصی برای رسیدگی آن وجود داشته باشد، شعبه در حالت غیر قابل تغییر پیشنهاد داده می‌شود. اما اگر شعبه مشخصی برای مراجعه تعریف نشود، لیست مراکز موجود به نمایش گذاشته می‌شود که کاربر می‌تواند مکان مراجعه را انتخاب کند.
  • کاربرد در این مرحله باید تاریخ و زمان مراجعه خود را در سایت انتخاب کند.
  • در مرحله آخر تمام اطلاعات برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود؛ در صورتی که اطلاعات کامل صحیح بود باید گزینه چاپ را انتخاب کنید.

 

روش های مختلف برای نوبت‌دهی آنلاین قضایی

زمانی که برای اخذ نوبت برای واحد قضایی و شعبه قضایی کلیک می‌کنید، ۳ گزینه برای شما به نمایش در می‌آید که شامل نوبت‌دهی براساس شماره پرونده، شماره ابلاغیه و اخذ نوبت براساس واحد قضایی می‌شوند.

نوبت دهی با شماره پرونده

با انتخاب گزینه “اخذ نوبت براساس شماره پرونده” به صفحه دیگری هدایت می‌شوید که دارای ۳ فیلد مختلف است که شامل شماره پرونده، ردیف فرعی و رمز پرونده می‌شوند. فیلدهای اول و دوم که دارای ستاره هستند، باید تکمیل شوند؛ اما ثبت رمز پرونده ضرورتی ندارد. پس از درج اطلاعات لازم برای انطباق اطلاعات ثبت شده، گزینه “بررسی اطلاعات پرونده فوق” که در پایین صفحه قرار دارند، کلیک کنید. اگر شناسه ثنای ثبت شده در پرونده با شماره ملی کاربر منطبق باشد به مرحله بعدی هدایت می‌شود. در مرحله بعد باید واحد قضایی، علت مراجعه، سایر اطلاعات و دریافت نوبت را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه “فهرست پرونده‌های من” که در پایین صفحه قرار دارد، می‌توانید پرونده خود را بازیابی کنید.

نوبت دهی با شماره ابلاغیه

اگر در سامانه نوبت‌دهی قضایی گزینه “اخذ نوبت براساس شماره ابلاغیه” را انتخاب کنید، کافیست فقط شماره ابلاغیه را در فیلد مربوطه وارد کنید و گزینه “بررسی ابلاغیه” را انتخاب کنید تا فرایند نوبت‌دهی را بتوانید طی کنید. بعد از درج شماره ابلاغیه برای انطباق با شناسه ثنای شما در سامانه و اطلاعات ثبت شده باید گزینه “بررسی ابلاغیه” را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید واحد قضایی، علت مراجعه و دریافت نوبت را انتخاب کنید.

نوبت دهی براساس واحد قضایی

اگر برای نوبت‌دهی آنلاین قضایی گزینه “اخذ نوبت براساس واحد قضایی” را انتخاب کنید به صفحه انتخاب نام واحد قضایی هدایت می‌شوید و با انتخاب سمت ملاقات می‌توانید با شخص مورد نظر خود ملاقات داشته باشید. برای انتخاب دادگستری مربوط به شهرستان خود، کافیست مربع نارنجی که در کنار گزینه “نام واحد قضایی” است، کلیک کنید تا دادگستری‌ها برای شما به نمایش درآیند. بعد از انتخاب واحد قضایی باید گزینه تایید را انتخاب کنید تا به صفحه پیشین هدایت شوید. در این مرحله باید گزینه سمت را انتخاب کنید تا با شخص مورد نظر ملاقات کنید. با انتخاب گزینه “مرحله بعدی” به صفحه علت مراجعه، سایر اطلاعات و نوبت هدایت می‌شوید.

کلام آخر

برای استفاده از خدمات سامانه نوبت‌دهی قضایی باید ابتدا به سایت عدل ایران وارد شوید، سپس برای گرفتن ابلاغات قضایی و نوبت قضایی باید به منوی سامانه وارد شوید. سامانه عدل ایران، زیر نظر قوه قضاییه راه‌اندازی شده است. با وارد شدن به این سامانه می‌توانید بسیاری از خدمات مربوط به قوه قضاییه را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید. برای هر نوع خدماتی در سامانه نوبت دهی قضایی می‌توانید با کارشناسان کافی نت آنلاین مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات قضایی همانند نوبت آنلاین یا گرفتن ابلاغیه قضایی را برای شما انجام دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انجام کلیه خدمات اینترنتی

برای راحتی شما عزیزان ، ارائه خدمات کافی نت از طریق واتساپ، تلگرام، بله، روبیــکا، سروش و ایتــا انجام می شود!

تنها با ارسال پیام می توانید کار های اینترنتی خود را انجام دهید!!

تماس با ما

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x